Po co nam Film?


3 powody dla których warto reklamować się na wideo

1. Wideo to najskuteczniejsze medium.
Treści komunikowane przy pomocy filmów są łatwo przyswajane, ponieważ ruchomy obraz połączony z dźwiękiem wywołuje u odbiorcy silne i spontaniczne emocje, niemożliwe do wyzwolenia innymi środkami. Zrób prosty i krótki eksperyment: włącz telewizor na przyjęciu. Za chwilę wszyscy będą ukradkiem spozierać na ekran. Nie dlatego, że mają gdzieś przyjęcie. Problem leży w tzw.  psychofizjologii widzenia. Obraz, zwłaszcza atrakcyjny montaż filmowy, przyciąga nasze spojrzenia. Dzieje się to najczęściej nieświadomie i dość trudno przejąć nad tym odruchem kontrolę.

2. Wideo jest najbliższe osobistemu doświadczeniu. Każdą sprawę lub produkt można pokazać przez pryzmat tego jak powstaje, jak funkcjonuje, jak można go używać lub poprzez wypowiedzi ekspertów.

3. Wideo przestało być narzędziem tylko dla bogatych. Nie trzeba już płacić milionów za emisję reklamy w telewizji,  reklamę można bezpłatnie umieścić w Internecie lub np. sprezentować na DVD.

Wideo jest dla internetu naturalną forma przekazu, angażującą wzrok i słuch. Oglądać wideo jest dużo wygodniej niż czytać, pozwala to zatrzymać odbiorcę na kilkadziesiąt cennych sekund. Wideo w internecie to reklama wolna od reklam.Istota rozpowszechniania filmu w internecie polega na umożliwieniu jego oglądania, bez konieczności pobrania go w całości na komputer. Dlatego gotowy materiał wyświetla się na stronie internetowej w tzw. odtwarzaczu streamingu. Udostępniać wideo w streamingu można na dwa sposoby. Pierwszy sposobem jest załadowanie materiału na YouTube, Dailymotion czy Vimeo, a następnie umieszczenie odtwarzacza danego serwisów na swojej stronie. Drugi sposób to własny odtwarzacz na stronie, tu ważne jest zadbanie o efektywny hosting plików. Ponadto istnieje możliwość spreparowania filmu jako obiekt Flash i również umieszczenie go na stronie. Wiąże się to jednak z ograniczeniem jakości i funkcjonalności. Każdy film w sieci powinien być łatwy w obsłudze, możliwie najwyższej jakości i musi się płynnie odtwarzać. Spełnić te wymogi można jedynie balansując między rozdzielczością, kodekami i bitratem.

Co może osiągnąć wideo w internecie ? 
Filmy publikowane w kanale  YouTube Wisły Kraków  w ciągu nieco ponad 4 lat obejrzało 5 miliona fanów drużyny, natomiast filmy koncernu Adidas dedykowane tylko fanom futbolu zobaczyło ponad 7 milinów widzów w ciągu zaledwie 6 miesięcy ! Czy można się temu dziwić ? Miliony odbiorców, niezliczone ilości treści wytwarzanej przez internautów, z drugiej strony rosnąca liczba oficjalnych partnerów portalu, którzy dostarczają wytworzone przez siebie profesjonalne programy i filmy. Jest to na pewno niesamowity potencjał, dobre środowisko, dla wszelkiego rodzaju działań marketingowo - promocyjnych. Jesteśmy pewni że znaczenie YouTube będzie nadal wzrastać.


5 zalet wideo w internecie
1. oszczędność - bardzo niski koszt dotarcia do klienta, 
2. darmowa reklama -klientom bardzo podoba się wideo, rozsyłają je dalej rodzinie i znajomym,
3. skuteczność - dokładne dostosowanie do potrzeb grupy docelowej,
4. mierzalność - dokładna liczba odtworzeń oraz innych danych. 
5. swoboda  w doborze terminu i możliwość zmian w trakcie kampanii.