Dla kogo ?
Warsztaty skierowane są do wszystkich osób pragnących tworzyć filmy. Dla ludzi zainteresowanych z powodów zawodowych i hobbystów. Pomagamy początkującym i bardziej zaawansowanym rozwijać kompetencje i umiejętności. Ćwiczymy umiejętności wykorzystania kamery i komputera. Pracujemy na profesjonalnym i amatorskim sprzęcie. Tak aby każdy miał możliwość przetestowania tego co go spotka.
Na szkoleniach z wideofilmowania uczymy jak filmować czyli trenujemy: kompozycje obrazu filmowego, plany filmowe, sekwencje, zagadnienia z zakresu audio, ustawianie temperatury barwowej, techniki oświetlenia w plenerze i studiu, ustawianie ostrości, ruchy i pozycje kamery, transfokację (zoom), panoramowanie. Uczmy pracy z kamerą, uzyskiwania stabilnych, użytecznych ujęć, filmowania z myślą o montażu. Opowiadania historii obrazami. Oczywiście nie można pominąć nagrywania dobrej jakości dźwięku, jak również sposobów rozpowszechniania i promocji filmów w internecie. Warsztaty skierowane są do wszystkich osób pragnących tworzyć filmy. Dla ludzi zainteresowanych z powodów zawodowych i hobbystów. Pomagamy początkującym i bardziej zaawansowanym rozwijać kompetencje i umiejętności. Ćwiczymy umiejętności wykorzystania kamery i komputera. Pracujemy na profesjonalnym i amatorskim sprzęcie. Tak aby każdy miał możliwość przetestowania tego co go spotka.
10 przykazań filmowca według HiPixel
1. Używajmy statywu lub w inny sposób stabilizujmy kamerę. Stabilne ujęcia są wyznacznikiem profesjonalizmu operatora.
2. Film kocha zbliżenia. Szerokie plany stosujemy tylko początku lub na końcu sceny.
3. Nie kręcimy ujęć niezwiązanych z historią.
4. Skracamy maksymalnie dane ujęcie. Jeżeli cel ujęcia został osiągnięty, przerywamy nagrywanie.
5. Jasne niebo, światła w kadrze są największym problemem operatora. Bohater filmu nie może być ubrany na biało.
6. Jeżeli zamierzamy edytować swoje nagranie, pamiętajmy, aby pomiędzy ujęciami zostawiać 5-sekundowe przerwy. Ułatwi to lokalizację i zapobiegnie niezamierzonemu skasowaniu fragmentu filmu.
7. Używamy zewnętrznego mikrofonu podczas rozmowy z bohaterem. Najlepszy jest mikrofon kierunkowy lub przyczepiany do ubrania.
8. Jako podkład muzyczny do rozmów używamy muzyki instrumentalnej, nigdy wokalnej lub hip-hopu.
9. Realizując wywiad nie kręcimy samych głów, staramy się zmieniać kadr.
10. Planujemy każdą scenę, zanim włączymy kamerę. Warto przed rozpoczęciem zdjęć napisać choćby zarys scenariusza filmu.
Przykładowy program szkolenia:
KAMERA FILMOWA Obsługa kamery, poznanie funkcji i możliwości. Rodzaje kamer, kaset, karty pamięci, formaty zapisu, ekspozycja, balans bieli, ustawianie ostrości.
PODSTAWY PRACY OPERATORSKIEJ Ruch kamery. Stabilizacja obrazu. Perspektywa. Plany filmowe. Filmowa oś akcji. Kompozycja kadru. Ćwiczenia z kompozycji kadru, stabilnej pracy z kamerą.Osprzęt: obiektywy, statyw, stabilizacja, oświetlenie.
PODSTAWY MONTAŻU FILMOWEGO Teoria montażu filmowego. Elementy montażu cyfrowego. Stacja montażowa - komputer do montażu wideo. Podstawowe formy filmowych materiałów cyfrowych. Montaż cyfrowy nieliniowy . Funkcje wybranego programu do montażu wideo, obsługa, tworzenie nowego projektu, import i eksport materiału, praca z plikami, stosowanie wbudowanych efektów i przejść,tworzenie własnych efektów, praca na linii edycyjnej, dodawanie napisów.plan filmu i odpowiedni dobór materiału wideo do montażu, montaż klipu lub teledysku, skrótu, reportażu, prezentacji zdjęć, eliminacja błędów operatora kamery podczas montażu, dobór muzyki i udźwiękowienie, korekcja kolorystyczna,tworzenie menu płyty.
DŹWIĘK W FILMIE . Rodzaje mikrofonów, praca z mikrofonem, montaż dźwięku, efekty dźwiękowe. Praca z rejestratorem dźwięku zoom hn4 oraz mikrofonem Rode NTG2
O tych i wielu innych sprawach dowiesz się na naszych szkoleniach
Zapraszamy wszystkich do zapisania się do Grupy dyskusyjnej na Facebooku "Jak dobrze filmować ?- czyli umieć opowiadać historie obrazami"